نیروی بی پایان

تنها آن هستی دارد

نیروی بی پایان

تنها آن هستی دارد

حافظ

غزل شماره 89:

یا رب سببی ساز که یارم به سلامت 

بازآید و برهاندم از بند ملامت 

 

خاک ره آن یار سفرکرده بیارید 

تا چشم جهان بین کنمش جای اقامت 

 

فریاد که از شش جهتم راه ببستند  

آن خال و خط و زلف و رخ و عارض و قامت 

 

امروز که در دست توام مرحمتی کن 

فردا که شوم خاک چه سود اشک ندامت 

 

ای آن که به تقریر و بیان دم زنی از عشق    

ما با تو نداریم سخن خیر و سلامت 

 

درویش مکن ناله ز شمشیر احبا    

کاین طایفه از کشته ستانند غرامت 

 

در خرقه زن آتش که خم ابروی ساقی    

بر می‌شکند گوشه محراب امامت 

 

حاشا که من از جور و جفای تو بنالم    

بیداد لطیفان همه لطف است و کرامت 

 

کوته نکند بحث سر زلف تو حافظ 

پیوسته شد این سلسله تا روز قیامت 

  

اقامت امامت سلامت سلامت غرامت قامت قیامت کرامت ملامت ندامت

 

نظرات 8 + ارسال نظر
رویا جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:40 http://www.7rozane.blogfa.com

به به دارم کیف میکنم هموووجور
از کی تا حالا ....................... از همین حالا چی گفتم خودمم نفهمیدم .
در کل من بی نظرم نظراتم رو برای اقا شاهین گفتم داداش میثم

اولین نظر بده بی نظر باشه ولی یه چیزی بگم : میثم این راهی که تو در سر داری تو رو به ثریا میبره ادامش بده همین رو دارم که بگم
ا ا ا ا من چقدر حواس پرتم سلام نکردم
سلام داداشی ، بی معرفت نباش و یه سری بزن

چشم عسلی جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:15

سلام
و چه این حافظ این روزها به فکر همگی افتاده...
منم دیشب خیلی جیگرمو جلا دادم با حافظ...

یارب سببی ساز که یارم به سلامت
باز آید و برهاندم از بند ملامت...

تو فصل امتحانات آدم همچین اینجور ابیات بهش می چسبن که نگو...

لذت بردیم ممنون.
آدرسم رو نمی ذارم چون یو که تشریف نمیاری و من دست پیش می گیرم که پس نیفتم...

آواتار جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 19:25 http://jvmt.blogfa.com

مرسی
زیبا بود...

اک برکت

پژواک جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 21:40

مرسی

برکت

تو جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 22:10 http://www.chasbandegihaye-roohe-ma.blogsky.com

دوست میدارم...

رویا شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:02

سلام میثم خان :

باید یه معنا و مفهوم بخصوص داشته باشه ، وایسا یه بار دیگه بخونمش :

اها فکر میکنم در کل شعر در رابطه با خدا میگه همین بیت یکی مونده به اخر مثلا میگه من چه بدی از تو بگم که همه ی افلاک از خوبی تو میگن و همه اونها زبان به حمد تو میگن .
( یه قسمتش رو همونطوری گفتم در کل شعر زیبایی بود ولی درسش رو هم گرفتم درسش اینه که نباید به نکوهش خدا پرداخت .

من شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 http://chasbandegihaye-roohe-ma.blogsky.com

لذت بردیم

در طلب حق یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:56

اهنگ وبتون خوبه همونطور که به اقا شاهین گفتم ارامش بخشه

شعر حافظ هم خوشگل بود خیلی باهاش حال کردم

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد